søndag 20. september 2009

Nå ble det lissom nok.

Jeg har høyt og tydelig lovt meg selv at jeg aldri skal skrive Blog (Huff, bare ordet i seg selv får huden til å krølle seg) . Jeg synes i utgangspunktet det er noe stort vissvass å måtte fortelle andre om hva man gjør, når man gjør det, hvorfor man gjør det og så videre. Jeg har ikke hatt en trang til å uttrykke meg, men plutselig ble det liksom nok.

I dusjen, i dag...

Jeg skal ikke gå inn på detaljer om dusjinga, ettersom det er privat (ikke at jeg gjør noen store krumspring i dusjen akkurat, men det er ikke dusjing jeg har lyst til å fortelle om), men det gikk opp et lys for meg mens jeg dusjet.

Altså, jeg er en av de som dusjer med radioen på. Jeg er en skikkelig musikkjunkie, og er helt avhengig av å ha musikk på uansett hva jeg gjør. Jeg har kjøpt en fin liten Tivoli radio som summer og går mens jeg dusjer eller pusser tennene eller hva jeg nå måtte bedrive tiden med mens jeg er på badet. Radioen står til informasjon ikke inne i dusjen. Dette har sin naturlige forklaring, så jeg snakker ikke mer om det.

Så, radioen var på, tror det var Radio1 som var kanalen (kona bruker denne radioen også, så det er en stadig kamp om kanalene), og jeg reagerte kraftig på musikken som ble spilt. Ja faktisk så til de grader at jeg bestemte meg for å skrive dette. Nå synes jeg det er på tide å starte litt samfunnsorientering her!

Først kom det en Red Hot Chili Pepper låt. Nå synes jeg i utgangspunktet at RHCP er såpass lite interessant at jeg nesten ikke registrerte at det var det som ble spilt. Red Hot Chili Peppers - By the Way Video av Neelmani - MySpace-video var sangen som seig ut av radioen. Klikk på linken for noen minutter med hjernevasking. Etter dette var unnagjort, krysset jeg fingrene, helt sikker på at neste sang umulig kunne bli dårligere...

MEN, hva tror dere skjedde.. jo, nå skal dere høre.
Frøken "stream of Consciousness" Maria (forbanna) Mena sutret en av sine avsindig håpløse "sanger" ut av radioen. Det er i og for seg greit å skrive sanger om det man tenker på, men når det tydeligvis ikke er stort som foregår av tankeaktivitet, er det greit å holde kjeft. Hvis du har noen minutter å kaste bort, kan du se på denne videoen

Skjønner dere hva jeg mener? Musikalsk lavmål på alle mulige måter.

Nå begynte det for alvor å spøke for resten av dagen min. Jeg hadde ikke fått det "fixet" jeg trengte for å få tilfredstilt musikknerden i meg, og var merket at blodtrykket var på vei opp mot farlige høyder. Heldigvis kom en av ungene inn og måtte bruke badet litt, noe som dro oppmerksomheten mitt bort fra det som rant ut av radioen som Kefir med Kavring servert av en gammel bestemor.

Omsider var Mena ferdig, og etter en kjapp reklamepause, var jeg klar til å innlede siste fase av dusjinga... Det kunne ikke bli værre trodde du? Åjoda.
"Vi på radio1 har Madonnaweekend! All Madonna, all Weekend!"
Å herrejemini.
"Vinn konsertbilletter!! Send inn ditt svar nå, og vinn biletter til å se Madonna live (mhm... miming er live folkens)!"
Så rullet de i gang en eller annen håpløs Madonnalåt, og jeg slo av radioen.

Så, nå har jeg vært skikkelig slem, og det er litt godt. Jeg skal ikke påstå at jeg har fasitsvar når det kommer til hva som er god og dårlig musikk, men jeg skal alikevel skrive litt om mine daglige musikkutskeielser. Hvis du vil værra med, så heng på, hvis ikke er det også helt greit.

1 kommentar:

  1. Helt enig med du!! Hvis æ ikke får min dose med "riktig"musikk før æ drar på jobb, så kan æ bli passe irritert ja....i allefall når det kjæm DRITT å bare DRITT musikk over for lang tid. Dæm kunna i allefall tatt annenhver sang da - ikke 3 møkkasanga etterhverandre...for da e det ikke sikkert man rekker å få "dosen" sin før man må dra ....IRRITABELT!!

    SvarSlett